Najčastejšie otázky

Pred cestou

Rezervácia a storno lístka

  • Ako si kúpim lístok na vlak alebo autobus RegioJet?

    Vyberte si z niekoľkých možností. Svoj lístok rezervujete aj zaplatíte online v rezervačnom systéme RegioJetu, v mobilnej aplikácii, osobne na niektorom z predajných miest a u našich províznych partnerov.
    Lístok na medzinárodnú autobusovú linku si zarezervujete aj telefonicky na čísle +420 222 222 221.

  • Potrebujem stornovať svoj lístok. Ako na to?

    Po prihlásení číslom lístka online alebo v mobilnej aplikácii nájdete v sekcii Moje lístky svoj konkrétny lístok, ktorý chcete stornovať. Po rozkliknutí lístka sa vám zobrazia storno podmienky. Každý lístok má špecifické stornovacie podmienky. Kliknutím na tlačidlo Stornovať lístok jednoducho zrušíte.
    Ak si neviete rady, kontaktujte nás na telefóne +420 222 222 221.

  • Musím mať lístok vytlačený?

    Ak ste si rezervovali lístok elektronicky, stačí vedieť číslo lístka alebo sa preukážete QR kódom uvedeným na lístku.
    Lístky zaplatené na predajnom mieste dostanete samozrejme vytlačené.

  • Je možné urobiť rezerváciu a potom zaplatiť lístok vo vlaku či v autobuse?

    Nie je to možné. Každá rezervácia má čas splatnosti, dokedy ju treba uhradiť. Po vypršaní času splatnosti rezervácia prepadne. Ako lístok zaplatíte nájdete na stránke Spôsoby platby.

  • Môžem si kúpiť lístok bez predošlej rezervácie až v autobuse?

    Áno, ale len ak je voľné miesto v autobuse.

  • Môžem si kúpiť lístok bez predošlej rezervácie až vo vlaku?

    Áno, a to aj keď je vlak úplne obsadený. V takom prípade je možné cestovať „na státie“. Je však treba počítať s najvyššou vlakovou cenou a prirážkou. Ceny pre jednotlivé vlakové linky nájdete v Cenníku lístkov zakúpených vo vlaku.

  • Ako si zmením údaje na Kreditovom lístku?

    Po vašom prihlásení na Kreditový lístok v sekcii „Nastavenia“ si môžete sami meniť telefónne číslo, predvolenú tarifu, heslo, voľby pre zasielanie e-mailov alebo možnosť zabezpečenia pomocou SMS.

    Zmena mena, priezviska a e-mailovej adresy je z bezpečnostných dôvodov možná iba na predajných miestach po predložení dokladu totožnosti. Pri zmene mena či priezviska je treba predložiť doklad o zmene (napr. v prípade svadby ideálne sobášny list).

    Údaje na Kreditovom lístku nie je možné meniť telefonicky na čísle +420 222 222 221!

  • Môžem v autobusoch a vo vlakoch platiť platobnou kartou?

    Lístok či občerstvenie v tejto chvíli platobnou kartou na palube autobusu či vlaku nezaplatíte.

  • Ako nájdem zastávku, na ktorej mám nastúpiť?

    Svoje konkrétne nástupné miesto nájdete na našich webových stránkach v sekcii Zastávky.

  • Ako spoznám, či je sedadlo v/proti smere jazdy vlaku?

    V náhľade vozňa pri rezervácii je na pravej strane lokomotíva. Týmto smerom ide vlak.

  • Chceme cestovať v skupine, je to možné?

    Áno, vo vlakoch aj autobusoch RegioJetu je možné cestovať aj ako skupina. Kontaktujte nás, prosím, na e-maile skupiny@regiojet.cz, telefonicky na tel. čísle +420 539 000 291, prípadne na infolinke +420 222 222 221. Podrobné informácie nájdete na stránke Skupiny vo vlakoch.

    Pokiaľ máte záujem o prenájom celého autobusu, kontaktujte nás na e-maile pronajem@regiojet.cz, telefonicky na tel. +420 539 000 331. Viac informácií nájdete na stránke Prenájom autobusov.

Cestovanie detí

  • Od koľkých rokov môže dieťa cestovať v autobuse či vlaku bez sprievodu?

    Na všetkých vnútroštátnych vlakových aj autobusových linkách môžu deti cestovať bez sprievodu od dosiahnutia veku 6 rokov.

    Na všetkých medzinárodných vlakových aj autobusových linkách môžu deti od 10 rokov do 17 rokov vrátane cestovať samy bez sprievodu dospelej osoby, ale sú POVINNÉ pred nástupom do autobusu predložiť formulár plnej moci, vyplnený ich rodičmi či zákonnými zástupcami. Pripomíname, že samostatne cestujúce dieťa vo veku 10–14 rokov vrátane môže cestovať bez sprievodu dospelej osoby len za plnú cenu lístka v tarife Dospelý.

  • Na čo slúži plná moc?

    Plnou mocou vybavíte vaše dieťa vo veku od 10 rokov do 17 rokov vrátane, ak bude samostatne cestovať na niekterej z medzinárodných liniek RegioJetu. Posádka preberá za dieťa zodpovednosť, preto je nutné, aby mala k preprave súhlas rodičov alebo zákonných zástupcov a mala k dispozícii ich kontaktné údaje.

    V prípade, že dieťa necestuje samé, ale sprevádzejúca osoba dieťaťa nie je rodič či zákonný zástupca, taktiež odporúčame vybaviť dieťa plnou mocou.

    Formulár plnej moci nájdete na našich webových stránkach.

  • Je možné použiť autosedačku?

    Použitie autosedačky v autobuse je možné, no všetky autobusy sú vybavené dvojbodovými bezpečnostnými pásmi a je možné, že niektoré typy autosedačiek nepôjdu stopercentne upevniť. V našich autobusových spojoch nemáme k dispozícii autosedačky na zapožičanie, je preto nutné v prípade potreby použiť vlastné.

    Použitie autosedačky vo vlaku nie je možné. Vlaky nie sú vybavené bezpečnostnými pásmi, a preto nie je možné autosedačku správne upevniť.

Preprava zvierat a batožiny

  • Ako môžem prepraviť zviera vo vlakoch RegioJetu?

    Na vlakových linkách kategórie RJ môžete zadarmo prevážať drobné zvieratá aj malé plemená psov. Musia byť vždy umiestené v prepravnom boxe, klietke či v taške s nepriepustným dnom. Zviera musí počas celej cesty zostať v prepravke. Zvieratá nie je možné prepravovať v spacích vozňoch.

    Na vlakových linkách kategórie R môžete previezť zadarmo malé zvieratá umiestnené v uzatvárateľnej prepravke s nepriepustným dnom, veľkosti príručnej batožiny. Preprava väčších plemien psov bez uzatvárateľnej prepravky je možná za poplatok 1,4 €. Pes musí mať nasadený náhubok, pripnutú vôdzku a jeho sprievod musí byť starší ako 15 rokov.

    Vodiace a asistenčné psy (náležite označené a s preukazom) sprevádzejúce osobu s preukazom ZŤP, ZŤP/P či cvičiteľov prepravujeme vo vlakoch kategórie RJ a R.

    Viac podrobností nájdete na stránke Preprava batožiny a zvierat.

  • Ako môžem prepraviť zviera v autobusoch RegioJetu?

    Na vnútroštátnych autobusových linkách v Česku a na Slovensku je možné zadarmo prevážať drobné zvieratá aj malé plemená psov. Musia byť vždy umiestnené v prepravnom boxe, klietke či v taške s nepriepustným dnom.

    Na vybraných medzinárodných linkách (iba na linke: Berlín–Drážďany–Praha–Brno–Viedeň, Praha–Brno–Bratislava–Budapešť, Praha–Brno–Viedeň, Praha–Drážďany–Berlín, Krakov–Ostrava–Brno–Viedeň, Bratislava–Viedeň–Budapešť) prepravujeme tiež drobné zvieratá aj malé plemená psov, a to do hmotnosti max. 10 kg. Musia byť vždy umiestnené v prepravnom boxe, klietke či v taške s nepriepustným dnom.

    Na ostatných autobusových medzinárodných linkách nie je možné zvieratá prepravovať, výnimkou sú asistenčné psy.

    Vodiace a asistenčné psy (náležite označené a s preukazom) sprevádzajúce osobu s preukazom ZŤP, ZŤP/P či cvičiteľov prepravujeme na všetkých autobusových linkách.

    Viac podrobností nájdete na stránke Preprava batožiny a zvierat.

  • Ako môžem prepraviť svoj bicykel vo vlaku a v autobuse?

    Ve vlakoch kategéorie RJ je preprava bicyklov možná len vo vozňoch typu Low cost. Kapacita je obmedzená na 3 bicykle v jednom vozni. Preto je nutné, aby ste si vopred zarezervovali miesto prostredníctvom doplnkových služieb pri rezervácii vašeho lístka. Túto možnosť vám online predajný systém automaticky ponúkne po výbere sedadla v tarife Low cost.

    Ve vlakoch kategórie R prepravujeme bicykle len vo vozňoch 2. triedy za poplatok 1,4 €. Miesto pre prevoz bicykla je nutné vopred zarezervovať pri rezervácii vašeho lístka, a to v sekcii Doplnkové služby. Kapacita pre umiestnenie bicyklov vo vozni je obmedzená.

    V autobusoch RegioJetu prepravíte svoj bicykel v batožinovom priestore, a to ako batožinu, za príslušných cenových podmienok daných pre konkrétnu linku. Bicykel je prepravený len ak je zložený a zabalený tak, aby nepoškodil inú batožinu. Prepravu bicykla garantujeme, len ak si ho vopred zakúpite v doplnkových službách v online predajnom systéme. Inak je preprava bicyklov zaistená len v prípade voľnej kapacity batožinového priestoru.

    Viac podrobností nájdete na stránke Preprava batožiny a zvierat.

  • Ako cestovať vlakom s detským kočíkom?

    Ve vlakoch kategórie RJ kočík preveziete zadarmo. Ak sa nedá zložiť, bude prepravený na začiatku alebo na konci súpravy. Odporúčame, aby ste si rezervovali sedadlo v týchto častiach vlaku. Z priestorových a bezpečnostných dôvodov môže palubný personál prepravu kočíka odmietnuť.

    Vo vlakoch kategórie R vám kočík prepravíme na začiatku alebo na konci súpravy (ak sa nedá zložiť). Odporúčame vám rezerváciu sedadla v týchto častiach vlaku. Vyhradené miesto pre kočíky označuje ikona kočíka. Z priestorových a bezpečnostných dôvodov môže palubný personál prepravu kočíka odmietnuť. Preprava kočíka je bezplatná.

Cestovné doklady

  • S akými dokladmi môžete cestovať do zahraničia?

    Medzinárodné spoje RegioJetu prepravujú cestujúcich len s platnou ID kartou (občiansky preukaz občana Európskej Únie), cestovným pasom alebo potvrdením o identite oficiálne vystaveným ambasádou (v prípade, že klient stratí doklad, alebo je okradnutý).

Prenájom autobusov

  • Chceme si prenajať žltý autobus na zájazd/firemnú akciu/školský výlet/súkromnú akciu. Poradíte mi, ako na to?

    Odporúčame vám najskôr vyplniť formulár Nezáväznej kalkulácie prenájmu autobusu. Nájdete ho na našich webových stránkach spolu s informáciami o vybavení autobusov a ďalších ponúkaných službách. Následne vás bude kontaktovať niektorý zo špecialistov na prenájmy a dorieši s vami konkrétne podmienky presne na mieru pre vás.

    Ak sa potrebujete najskôr poradiť, alebo si zistiť viac informácií, kontaktujte nás prostrednictvom e-mailu prenajom@regiojet.sk alebo telefonicky na čísle +420 539 000 331 alebo +420 539 000 323.

Na ceste

Meškanie a servis na palube

  • Bude na mňa autobus či vlak čakať, ak budem mať meškanie?

    Bohužiaľ, to nie je možné. Autobusy i vlaky musia dodržiavať cestovný poriadok. Prosíme cestujúcich, aby prichádzali na odbavenie včas.

  • Zmeškal som vlak/vlak mi ušiel „pred nosom“, vrátite mi peniaze za lístok?

    Ku všetkým spojom je nutné dostaviť sa včas. V prípade, že spoj nestihnete, lístok prepadne bez nároku na vrátenie cestovného.

  • Aké sú poskytované služby a vybavenosť autobusov?

    Samozrejmosťou je Wi-Fi zadarmo, zásuvka 230 V, bezpečnostné pásy, klimatizácia a WC. Ďalšie poskytované služby nájdete na stránke Servis v autobusoch. Naše autobusy sú prísne nefajčiarske.

  • Aká je dostupnosť pripojenia k Wi-Fi sieti?

    Na všetkých linkách žltých vlakov aj autobusov je k dispozícii 100 % pokrytie vysokorýchlostným internetom. Wi-Fi sieť sa volá „Regiojet - zluty“.

Garancia včasného príchodu: Včas, alebo lacnejšie

  • Môj autobus/vlak mal meškanie, budem mať nárok na vrátenie cestovného (kompenzáciu)?

    Áno, služba Garancia včasného príchodu zaručuje cestujúcim na linkách RegioJetu kompenzáciu cestovného v prípade meškania ich spoja. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Garancia včasného príchodu.

  • Musím o kompenzáciu žiadať, alebo mi je kompenzovaná suma vrátená automaticky?

    Obnos, ktorý vám vrátime, sa automaticky pripíše na váš lístok do 5 pracovných dní. Sumu si môžete vybrať v hotovosti na predajnom mieste alebo ju použiť na ďalšie jazdy vlakmi či autobusmi RegioJet – záleží len na vás.

  • Kde si môžem vyzdvihnúť vykompenzovanú sumu v hotovosti?

    Kompenzáciu v hotovosti si vyberiete na všetkých predajných miestach RegioJetu a STUDENT AGENCY. Ich zoznam nájdete v Kontaktoch. Kompenzácie sa nedajú vybrať u províznych partnerov a zasielať na bankový účet.

Po ceste

Daňový doklad

  • Ako získam k lístku daňový doklad?

    Daňový doklad je možné vytlačiť po prihlásení na číslo vášho Otvoreného či Kreditového lístka v sekcii Moje lístky v detaile konkrétneho lístka. Pri nákupe lístka na predajnom mieste, obdržíte daňový doklad spolu s lístkom.

  • Na čo slúži elektronický dotazník, ktorý obdržíte po absolvovaní vašej cesty?

    Elektronické dotazníky nám slúžia pre interné potreby s účelom zberu štatistických dát a hlavne ako podklady pre zlepšovanie služieb a hodnotenie zamestnancov. Na tento dotazník prosím neočakávajte odpoveď.

Straty a nálezy

  • Čo robiť v prípade straty vecí v autobuse?

    Kontaktujte nás na e-maile: straty.autobusy@regiojet.sk alebo straty.vlaky@regiojet.sk. Prípadne telefonicky na tel. NON-STOP linke +421 2 2050 2020.

Podnety a reklamácie

  • Kde môžete podať podnet alebo sťažnosť?

    Môžete nás kontaktovať telefonicky na čísle +421 2 2050 2020 alebo e-mailom na adresu riaditel@regiojet.sk.