Komfort aj pre imobilných cestujúcich

Na palube našich vlakov radi privítame aj tých, pre ktorých nie je cestovanie najjednoduchšie. Vo všetkých našich súpravách sú nainštalované nájazdové rampy pre bezpečný a pohodlný nástup cestujúcich na invalidnom vozíku. V prípade potreby v spolupráci s ČD a ŽSR využívame mobilné plošiny, korými je vybavená väčšina staníc, kde zastavujeme.

Vozne, ktoré sú vybavené nájazdovou rampou, sú v rezervačnom systéme označené týmto symbolom:

  

Cestujúcim odporúčame zvoliť si vo vozni číslo sedadla 61 alebo 66, ktoré sú v kupé najbližšie k nájazdovej rampe a pri dverách do kupé. Z technických dôvodov je možné prepravovať cestujúcich len na vozíkoch, ktorých šírka nepresahuje 60 cm a s celkovou hmotnosťou vrátane klienta do 300 kg.

Prepravu imobilných cestujúcich nie je možné zaistiť v zastávkach: Ostrava, hlavní nádraží; Čadca, Vrútky, Martin, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Štrba, Spišská Nová Ves, Kysak a Margecany. V týchto zástavkach nie je možné použiť naše nájazdové rampy, ani objednať externé plošiny.

Preprava imobilných cestujúcich do zastávok Hodonín, Zaječí, Moravský Písek, Otrokovice a Hulín, Česká Třebová a je možná po predošlej dohode. Zo strany SŽDC tu totiž nie je garantovaná jazda nášho vlaku k nástupišťu s dostatočnou výškou pre použitie plošiny. Rezervácia je preto nutná najmenej 48 hodín pred cestou na emaile vozickari@regiojet.cz

24 hodín pred časom odjazdu pre stanice : Praha hl.n. , Kolín, Pardubice, Ústí nad Orlicí, Zábřeh na Moravě, Ostrava - Svinov, Ostrava - Stodolní, Olomouc hlavní nádraží, Přerov, Český Těšín, Třinec centrum, Bystřice, Návsí, Žilina, Poprad – Tatry, Košice, Bratislava Hlavná stanica, Bratislava Nové Mesto, Břeclav, Viedeň Hbf, Viedeň Simmering.

Z/do staníc Hodonín, Zaječí, Moravský Písek, Otrokovice, Hulín, Česká Třebová je možné prepravu vozíčkarov objednať len pre zaistenie jazdy daného vlaku k potrebnému nástupišti.

OBJEDNANIE PREPRAVY JE JEDNODUCHÉ

  • Použitie nájazdovej rampy či plošiny a asistenciu personálu pre nástup/výstup cestujúcich na invalidnom vozíku si môžete objednať vopred na emaile vozickari@regiojet.cz

  • Pokiaľ kupujete lístok na našich predajných miestach, predajca vám mobilnú plošinu alebo nájazdovú rampu objedná

  • Pre objednanie plošiny môžete tiež kontaktovať našu nonstop informačnú linku +421 2 2050 2020

  • Plošinu je nutné objednať najmenej 24 hod pred odjazdom spoja (nájazdové rampy v našich vlakoch), objednanie externých plošín (pozri odstavec nižšie) je nutné objednať najmenej 48 hodín pred odjazdom spoja

V staniciach, kde výška nástupišťa neumožňuje použitie našej nájazdovej rampy (Hranice, Ostrava hl. n., Havířov, Brno hl. n.), plošinu zaisťujeme externe. Preto vás budeme telefonicky kontaktovať pre potvrdenie objednávky. Prepravu je možné objednať najneskôr do 48 hodín pred odchodom spoja.

Dovoľujeme si vás upozorniť, že disponujeme štandardnými rýchlikovými vozňami, ktoré nie sú nízkopodlažné a priestor pre pohyb vo vlaku je obmedzený.

 

AKO PREBIEHA PREPRAVA IMOBILNÝCH CESTUJÚCICH

  • Imobilní cestujúci si zarezervujú cestovný lístok pre cestu vlakom IC RegioJet rovnako ako všetci, navyše s výraznou zľavou určenou pre cestujúcich s preukazom ŤZP.

  • Cestujúci si objedná mobilnú plošinu alebo nájazdovú rampu pre bezpečný nástup a výstup - online, telefonicky alebo na predajnom mieste.

  • Cestujúci sa včas dostaví k odjazdu svojho spoja podľa cestovného poriadku, kde vyčká na pristavenie súpravy.

  • Palubný personál pripraví nájazdovú rampu, ktorou sú vybavené vlaky IC RegioJet, prostredníctvom nej sa uskutoční bezpečný a pohodlný nástup imobilného cestujúceho. Pri tomto nástupe pomôže palubný personál vlaku IC RegioJet - prípadne v spolupráci s personálom predajného miesta v príslušnej stanici.

  • Po nástupe je cestujúci usadený za asistencie palubného personálu na svoje miesto.

  • Podobne prebieha výstup cestujúceho v jeho cieľovej stanici.