V RegioJete sa snažíme na sebe neustále pracovať, zlepšovať servis v našich vlakoch aj autobusoch a robiť maximum pre vašu spokojnosť. Záleží nám vždy na tom, aby ste do cieľa svojej cesty došli bezpečne, včas a aj v dobrej nálade.
Teraz vám garantujeme kompenzáciu časti alebo aj celého cestovného, ak okolnosti na trati či ceste nedovolia včasný príchod žltého spoja do konečnej destinácie. V rámci ojedinelej a v Európe unikátnej služby Garancia včasného príchodu môžete dostať späť až 100 % z ceny vášho lístka.
V nasledovnej tabuľke si nájdete linku, ktorou ste cestovali. Dĺžka a typ vášho meškania určí, koľko percent z cestovného vám vrátime.
Príslušnú sumu vám automaticky pošleme na lístok – nemusíte nič sledovať, vypĺňať a o nič žiadať. A je len na vás, či si kompenzáciu vyzdvihnete v hotovosti na niektorom z našich predajných miest, alebo ju použijete na ďalšiu jazdu.
Nielen z tohto dôvodu odporúčame, aby ste si zariadili našu Kreditovku, kde sa vám kompenzácia jednoducho pripíše ku kreditu.
Výška kompenzácie závisí od toho, či je meškanie zavinené alebo nezavinené. Zavinené meškania sú tie, ktoré vznikli napríklad z dôvodu poruchy našich vozidiel. Nezavinené meškania sú potom všetky ostatné, ktoré nevznikli zo strany autobusov alebo vlakov RegioJet – napríklad kalamity či opravy na cestách a železniciach, s výnimkou meškaní u medzinárodných autobusových liniek spôsobených pasovou, zdravotnou alebo inou kontrolou. V prípade kombinácie zavineného a nezavineného meškania je rozhodujúce, ktoré meškanie bolo vyššie. Kompenzácie nie je možné sčítať, maximálna výška kompenzácie je 100 % cestovného. Informáciu o tom, či je meškanie zavinené alebo nezavinené, vám oznámi stevardka vo vlaku či autobuse vždy pri vyhlásení meškania, spolu s dôvodmi, prečo meškanie vzniklo.
Zavinené i nezavinené meškanie |
|
---|---|
60–119 min. | 25 % z cestovného |
120 a viac min. | 50 % z cestovného |
*) Expresné vlaky na medzinárodných úsekoch je kompenzačnou skupinou len pre cestujúcich v medzinárodných vlakoch RegioJet. V prípade, že by bola vaša kompenzácia vyššia podľa skupiny Doba jízdy linky 3.01 hod. – 5.00 hod. alebo skupiny Doba jízdy linky nad 5.01 hod., vrátime vám cestovné podľa týchto skupín.
Nezavinené meškanie | Zavinené meškanie | ||
---|---|---|---|
31–90 min. | 25 % z cestovného | 31–60 min. | 50 % z cestovného |
91 a viac min. | 100 % z cestovného | 61 a viac min. | 100 % z cestovného |
Nezavinené meškanie | ![]() |
Zavinené meškanie | ||
---|---|---|---|---|
60–119 min. | 25 % z cestovného | 46–90 min. | 50 % z jízdného | |
120 a viac min. | 100 % z cestovného | 91 a viac min. | 100 % z cestovného | |
Nezavinené meškanie | ![]() |
Zavinené meškanie | ||
61–120 min. | 25 % z cestovného | 46–90 min. | 50 % z cestovného | |
121 a viac min. | 100 % z cestovného | 91 a viac min. | 100 % z cestovného |
Nezavinené meškanie | ![]() |
Zavinené meškanie | ||
---|---|---|---|---|
60–119 min. | 25 % z cestovného | 31–59 min. | 10 % z cestovného | |
120–180 min. | 50 % z cestovného | 60–119 min. | 50 % z cestovného | |
181 a viac min. | 100 % z cestovného | 120 a viac min. | 100 % z cestovného | |
Nezavinené meškanie | ![]() |
Zavinené meškanie | ||
91–180 min. | 25 % z cestovného | 61–120 min. | 50 % z cestovného | |
181 a viac min. | 100 % z cestovného | 121 a viac min. | 100 % z cestovného |
Nezavinené meškanie | ![]() |
Zaviněné meškanie |
||
---|---|---|---|---|
60–119 min. | 25 % z cestovného | 60–119 min. | 25 % z cestovného | |
120–240 min. | 50 % z cestovného | 120–180 min. | 50 % z cestovného | |
241 a viac min. | 100 % z cestovného | 181 a viac min. | 100 % z cestovného | |
Nezavinené meškanie | ![]() |
Zaviněné meškanie |
||
121–240 min. | 25 % z cestovného | 121–180 min. | 50 % z cestovného | |
241 a viac min. | 100 % z cestovného | 181 a viac min. | 100 % z cestovného |
Obnos, ktorý vám vraciame, sa automaticky pripíše na váš lístok. Sumu si môžete vybrať v hotovosti na predajnom mieste alebo ju použiť na ďalšie jazdy vlakmi i autobusmi RegioJet – záleží len na vás. Na bankový účet kompenzácie nevraciame.
Môže to byť z dvoch dôvodov. V prvom prípade pravdepodobne išlo o situáciu, keď meškanie bolo vopred ohlásené ešte pred odchodom vášho spoja. Ak si lístok nestornujete, môžete počkať na zmeškaný spoj, ale nárok na vrátenie cestovného zaniká. Druhým možným prípadom je situácia, keď meškanie na linke, ktorou ste cestoval/a, bolo zanedbateľné a nedosiahlo minimálnej kompenzovanej dĺžky.
Cestovné nekompenzujeme len v prípade, ak je meškanie zanedbateľné a nedosiahlo minimálnej kompenzovanej dĺžky.
Ak lístok zakúpite vo chvíli, kedy je vyhlásené meškanie vlaku, nemôže byť bohužiaľ preplatený prepadnutý lístok na spoj nadväzujúceho dopravcu. Kompenzácia za meškanie vlaku RegioJet vám bude priznaná.
Pri zrušení vlakového lístka z dôvodu meškania nevzniká nárok na ďalšiu náhradu škody. Storno znamená odstúpenie od prepravnej zmluvy.
Doba prevzatia kompenzácie je 6 mesiacov od jej priznania. Po uplynutí tejto doby nárok na vyplatenie kompenzácie zaniká. Je potrebné sa zastaviť na jednom z našich predajných miest a čiastku vybrať v hotovosti alebo ju opäť využiť na cesty s RegioJetom.
Nenašli ste odpoveď na váš problém? Potrebujete vyriešiť konkrétnu situáciu presne na mieru? Napíšte nám e-mail alebo zavolajte na telefónne číslo +421 2 2050 2020.